Reg. number või VIN kood
Otsing peab olema vähemalt 4 tähemärki
Tasuta tarne

Tasuta tarne pakiautomaati kui tellimuse summa on üle 50€

Püsikliendile alati soodne

Alati kõik tooted -10%

Registreeri püsikliendiks
Kui ei tea, siis küsi Monocle
  • info@ladu24.ee

  • 650-6431

  • E - R 10:00 kuni 18:00
    Sind aitavad Carel & Georg

Kliendiabi Carel Kliendiabi Vilja

Kuidas valida õige mootoriõli

Mootoriõli viskoossusklassid, nagu 0W-20, 5W-30 või 20W-50, annavad teavet õli voolavuse kohta nii külmades kui ka kuumades tingimustes. Esimene number ja W-täht (nt 0W või 5W) viitavad õli voolavusele madalal temperatuuril (W = winter), teine number (nt 20, 30, 40, 50) aga õli paksusele mootori töösoojas olekus. Õige õli valikul tuleb arvestada tootja soovitusi, mootori konstruktsiooni, ümbritsevat temperatuuri ja sõiduki kasutusotstarvet.

0W-20 on äärmiselt vedel õli, mis tagab suurepärase voolavuse külmkäivitustel. Seda kasutatakse sageli kaasaegsetes bensiinimootorites, kus on vaja vähendada sisemist hõõrdumist ja parandada kütusesäästlikkust. Sobib eriti hästi jahedate kliimade korral, kus kiire mootoriõlituse tagamine on kriitilise tähtsusega.

0W-30 säilitab samuti hea voolavuse külmas, kuid on võrreldes 0W-20-ga kõrgematel temperatuuridel veidi paksem. Seda soovitatakse sageli autodele, kus otsitakse tasakaalu kütusesäästlikkuse ja mootori kaitse vahel. Toimib hästi aastaringi, eriti piirkondades, kus talved on külmad, kuid suved mitte ülemäära kuumad.

0W-40 pakub laia kasutusvahemikku ning sobib nii külmadesse kui ka soojadesse oludesse. Seda kasutatakse sageli suure jõudlusega mootorites, nagu võimsad turbobensiinimootorid ja mõned diislid. Tagab tugeva õlikile ja vähendab sisehõõrdumist erinevatel temperatuuridel.

5W-20 on populaarne valik eelkõige moodsatele bensiinimootoritele, kus püütakse vähendada kütusekulu. See on soojemates tingimustes pisut paksem kui 0W-20, kuid säilitab siiski hea külmvoolavuse. Sobib eriti hästi väiksematele autodele ning rahuliku sõidustiiliga juhtidele.

5W-30 on üks levinumaid mootoriõlisid, kuna see on mitmekülgne ja toimib hästi nii külma kui ka sooja ilmaga. See pakub piisavat kaitset enamikele bensiinimootoritele ning kergematele diislitele. Hea valik pereautodele ja neile, kes sõidavad muutuvates temperatuuritingimustes.

5W-40 on kõrgematel temperatuuridel paksem kui 5W-30 ning talub hästi kuumusekoormust. Seda kasutatakse sageli Euroopa päritolu turbobensiinimootorites ning diiselmootorites. Sobib juhtidele, kes soovivad kindlat kaitset kuumades tingimustes, säilitades samas hea külmkäivituse.

10W-30 on võrreldes 0W või 5W õlidega külmas pisut paksem, kuid tagab endiselt talutava kaitse talvistes oludes. Seda õli kasutatakse tihti veidi vanemates bensiinimootorites, kus ei ole nõutud kõige vedelamaid õlisid. Sobib neile, kes sõidavad peamiselt mõõdukates tingimustes aastaringselt.

10W-40 pakub tugevamat õlikilet kõrgetel temperatuuridel kui 10W-30. Seda kasutatakse laialdaselt vanemates mootorites, mootorratastes ja olukordades, kus vajatakse paksemat kaitset. Hea valik juhtidele, kes soovivad suuremat kindlust kuumemates oludes või vanematele jõuallikatele.

15W-40 on väga levinud rasketes tingimustes, näiteks veoautode, busside ja põllumajandustehnika puhul. See ei ole külmades tingimustes nii voolav kui madalama W-arvuga õlid, kuid pakub tugevat kaitset kõrgetel temperatuuridel ning rasketel koormustel. Sobib eriti hästi pikaajalisteks koormusteks ja pikemateks õlivahetusintervallideks.

20W-50 on üsna paks õli, mis sobib peamiselt vanematele mootoritele, kus on suuremad tolerantsid või on õlikulu kasvanud. See tagab tugeva kaitse kõrgel temperatuuril ning rasketes tingimustes, sobides näiteks mootorisporti ja vanemat tüüpi sõidukitele. Ei ole soovitatav kasutada külmades piirkondades, kuna paksenemine madalal temperatuuril halvendab õli voolavust.