Seoses esmaspäeval 5 aprillil olnud riigipühaga Poolas, võib hilinega osade kaupade tarne 1-2 päeva. Vabandame!

Kütusefiltri vajadus 05.02.2009

Bensiin ja diislikütus on kõige tuntumad sisepõlemismootorite kütuseliigid.

Saastavad ained (mustuseosakesed, vesi) satuvad kütusesse erinevail viisil:
- Saastumine tootmise, transportimise, ladustamise, remondi jne käigus 
- Saastumine kütusepaagi ventilatsioonisüsteemi kaudu
- Saastumine mustuse ja oksüdeerimise tõttu kütusepaagis või torustikus 
- Kondenseerunud vesi kütusepaagis, põhjustajaks muutused temperatuuris
Need saastavad osakesed tuleb eemaldada kütusest, et vältida toitesüsteemi erinevate osade rikkeid või tõrkeid.  

Toitesüsteemid
-karburaatorsüsteemid 
-sissepritsesüsteemid
-diiselmootorite toitesüsteemid

Mõne filtrisüsteemi paigalduse juures on süsteemil automaatne veekinnipidamise funktsioon. Kui veetase filtris tõuseb maksimaalse lubatud piirini, hakkab armatuurlaual vilkuma kontrolllamp. Et vähendada vee kondenseerumisvõimalust kütusepaagis, soovitame täita paak tankimisel täielikult, vähendades sellega õhuruumi kütuse kohal paagis.


Mida vähem õhku on paagis, seda vähem on veeaurul võimalik kondenseeruda. 
Talveajaks pakuvad kütusemüüjad "talvediislit". Antud diislikütusele on lisatud kindel kogus lisandeid, vähendamaks kütuses leiduva parafiini kristalliseerumisvõimalust (flokulatsioon). Kristalliseerumine toimub temperatuuridel alla -20 °C, aga ka temperatuuridel üle -20 °C seoses tuule jahutava toimega.


Mõnedes filtrites on soojenduselement koos termomeetriga ja see aitab ära hoida kristalliseerumise kütusepaagis. Kui on aset leidnud tõsine parafiini kristalliseerumine, tuleb kõik kütusefiltrid asendada uutega ja puhastada kogu toitesüsteemi torustik.
Filtrielement peab kinni osakesi suurusega 5 kuni 10 mikronit.

 

Karburaatorsüsteemid
Karburaatorsüsteemides imab kütusepump kütust kütusepaagist ja pumpab selle karburaatorisse. 'In-line' (toitesüsteemi torustikuga jadamisi paiknev) filter asub paagi ja karburaatori vahel, et vältida karburaatori düüside ummistumist kütuses olevate mustuseosakeste poolt. Ummistunud düüside korral mootor tõrgub või seiskub hoopiski.

 

 

'In-line' filter on väike filterelement nailonümbrises; filtreerimise kvaliteet on 20 mikronit. Filtri otstes on torud, mis ühendavad selle kütusevoolikuga. Filtri korpus on läbipaistev ja seda selleks, et tõsised saastumised oleksid nähtavad.  In-line filter tuleb asendada uuega vastavalt autotootja poolt väljaantud juhenditele.

 

Sissepritsesüsteemid
Sissepritsesüsteemi osad on saasteainete suhtes palju tundlikumad kui karburaatorsüsteemid. Seetõttu on nendel süsteemidel alati kütusefilter, kas kütuse paagis oleva filtri või In-line filtri kujul. Kütusepump, tavaliselt kinnitatud kütusepaaki, imab kütuse paagist ja pumpab läbi filterelemendi pihustitesse. Filterelement on peenekoelisem kui karburaatorsüsteemi filterelement: 5 kuni 7 mikronit. Filterelement on paigaldatud metallist ümbrisesse ja imab lisaks ka vett kütusest. Filtri metallümbris on tavaliselt kinnitatud auto alla ja seetõttu peab ümbris vastu pidama soolale.

 

Diislisüsteemid
Kütusepump imab diislikütuse ja pumpab selle kõrgrõhupumpa läbi peene filtri. Sissepritsesüsteemi silindrid on toodetud väga täpselt, tolerants on 2 kuni 5 mikronit väga kõrge rõhu tõttu (kuni 1000 bar) sissepritsesüsteemis.
 

On ilmselge, et sissepritsesüsteemi osade kasutusiga mõjutavad negatiivselt abrasiivsed osakesed ning samuti ka vesi diislikütuses (happelisus, roostetamine) ja nende mõjutuste tulemuseks on:
- Kütuse ebaregulaarne ja ebaühtlane põlemine
- Suurem kütuse kulu
- Vähem mootorijõudu
- Raskused käivitamisel


Kütusepumba põhjas on filter, mis püüab kinni suuremad mustuseosakesed. Filterelement on kinnitatud läbipaistvasse ümbrisesse, millel on muuhulgas ka veeeraldusfunktsioon. Seoses sellega, et vesi kaalub rohkem kui diislikütus, on vesi nähtav läbipaistva ümbrise põhjas. Vesi tuleb sealt ära juhtida vastavalt autotootja poolt väljaantud juhenditele. Peenem filtreerimine toimub kahekordses filtris, kus on kaks filterelementi, üks suuremate osakeste ja teine kuni 2 mikroni suuruste mustuseosakeste filtreerimiseks. Diislikütuse filtrid paiknevad tavaliselt seadmestiku kõige kõrgemas osas. Seetõttu koguneb sinna õhumulle, mis takistavad diislikütuse pumpamist läbi süsteemi. Olukorra parandamiseks võib lahti keerata väikese kruvi filtri ülaosas, seda tehes õhumull vabaneb.

Loe veel: Tee ise õpetused