Reg. number või VIN kood
Otsing peab olema vähemalt 4 tähemärki
Tasuta tarne

Tasuta tarne pakiautomaati kui tellimuse summa on üle 50€

Püsikliendile alati soodne

Alati kõik tooted -10%

Registreeri püsikliendiks
Kui ei tea, siis küsi Monocle
  • info@ladu24.ee

  • 650-6431

  • E - R 10:00 kuni 18:00
    Sind aitavad Carel & Vilja

Kliendiabi Carel Kliendiabi Vilja

Milleks õhufilter ?

Õhufilter on mootori kopsud. See puhastab sissetuleva õhu ning suunab selle mootorisse. Õhufilter on auto oluline osa, seda tuleb vahetada ja puhastada õigel ajal, et oleks tagatud auto mootori tõrgeteta töö.

 

Lihtsalt seletatuna töötab sisepõlemismootor järgnevalt: õhk tõmmatakse sisse, see seguneb õigetes proportsioonides kütusega ning seejärel õigel momendil segu süttib, varustades ühenduses olevat mootorit, masinat või seadet töötamiseks vajaliku jõuga. Õhk tõmmatakse sisse atmosfäärist, milles leidub abrasiivset mustust ja tahmaseid heitgaaside osakesi. Kui õhku ei filtreerita, põhjustavad need osakesed mootori sisedetailide kiiret kulumist ja lõppkokkuvõttes lühendavad märkimisväärselt mootori kasutusiga.Mootorit võib rikkuda väga väike kogus tolmu, võib piisata vaid tassikesest, umbes 220 grammist. Ligikaudu arvestades tarbitakse iga galloni põletusprotsessis põletatud kütuse kohta 10 kuni 12 tuhat gallonit õhku. See näitab, kui suurt tööd teeb õhufilter või õhupuhastaja, nagu seda vahel nimetatakse.

 

Mida õhufilter teeb?
Kuigi õhufiltri põhieesmärgiks on vähendada kahjulike ja saastavate ainete (abrasiivne mustus, õhusolev heitgaaside tahm jne) sisselaset, on filtril ka teisi ülesandeid.
Enamikel juhtudel ei sisalda õigesti konstrueeritud õhufiltri ümbris mitte ainult filtreerimispadrunit, vaid sisselaskesüsteemi hoolikas konstruktsioon võib märgatavalt vähendada ka müra sisselaset.
 

Õhufiltri ümbrised mängivad ka suurt rolli vee sisselaske vähendamisel. Vesi võib märkimisväärselt kahjustada mootorit ja vee sisselaset aitab vähendada see, kui projekteerija paigutab õhu sisselaskeava kõige soodsamasse positsiooni.
Rasketööstusmasinate puhul on õhufiltri ümbrised konstrueeritud nii, et üleliigne vesi sadestub enne, kui õhuvool jõuab filtreerimiselemendini.
 

Õhufiltri teiseks ülesandeks on olla kandjaks õhu sisselasketemperatuuri kontrollsensoritele ja reguleerklappidele, mis on suure tähtsusega heitgaaside kontrollimisel ning samuti põlemistõhususe optimeerimisel.
 

Auto õhu sisselaskesüsteemi osana saab õhufiltrit, täpsemalt õhu sisselasketoru seadistada nii, et võimsuskadu on minimaalne.

 

Kuidas õhufilter seda teeb?
Õhufiltri esmaseks eesmärgiks on eemaldada kahjulikke mustuseosakesi sisseimetavas õhus ja seda filtri abil, mis asub õhu sisselaskeava ja silindri(te) avauste vahel, bensiinimootorite puhul enne karburaatorit. Õhk juhitakse läbi filterelemendi, milles on tavaliselt volditud paberelement. Muud vahendid on kasutusel vastavalt nõutavale filtreerimistõhususele, olemasolevale ruumile, võimalikule maksumusele jne. Filtreerimiselemendini jõudva õhus oleva mustuse hulka on võimalik vähendada, kasutades erinevaid konstruktsioone õhufiltri ümbrises ja juhtides õhu liikumist. Üks osa üldisest konstruktsioonikirjeldusest selgitab, kuidas paigaldada õhu sisselaskeava nii, et vee sisselaske halvimad tagajärjed on välditud. Väikekaubaautode ja -busside õhufiltrite puhul võib filtri ümbrisel olla vaid vee väljavooluventiil, mis on osa õhufiltri ümbrise konstruktsioonist.  Samuti on õhufiltri ümbris ja sisselasketorustik sageli konstrueeritud nii, et need kannaksid õhu ka sisselasketemperatuuri kontrollsensoritele ja -klappidele. Sisselaskeõhu temperatuuri reguleerimisel on tähtis roll põlemistõhususe ja seega ka heitgaaside väljalaske kvaliteedi kontrollimisel ning see meetod on praeguseks levinud bensiinimootorites.

 

Õhufiltrit on soovitatav vahetada vähemalt korra aastas , või iga hooldusvälba ajal!