Mootoriõli: sünteetiline vs. mittesünteetiline 28.07.2008

Peale viimast käiku õli (5W30) järele kahte suurde autoosadega tegelevasse firmasse, mõistsin ma, et sünteetiline õli vahetab tasapisi kaubariiulitel välja mittesünteetilise õli. Probleem on selles, et ma saan sünteetilise õli kohta vastukäivat informatsiooni. Üks poeabiline ütles mulle, et ma ei tohiks peale sünteetilise õli kasutama hakkamist enam tavalist õli kasutada.  Siis ütles ta, et 1L tavaõli lisamine sünteetilisele ei tee midagi, kui peaks olema vajadus mahutit täita. Teine kauplusemüüja ütles, et ma ei tohiks neid kahte kunagi kokku segada. Teises poes ütles töötaja, et pole vahet, kui ma kasutasin sünteetilist õli ja vahetan selle hiljem tavalise vastu.

Varajastel sünteetilistel õlidel on lekkimisest tingitud halb kuulsus. See oli nõnda kuna, hoolimata õlitootjate väidetest, uue sünteetilise õli tihendpaisumise näitajad olid nende poolt asendatud mineraalõlide omadest küllaltki erinevad. Kui tihendpaisumise määr oli madalam siis tihend kahanes, selle tulemusena lekkis väntvõlli tihendite ja nookurite tihendite vahelt õli. Kui määr oli kõrgem siis tihendid paisusid veidi rohkem ning see pani mootori koormuse alla. Ja kui omanik siis taas mineraalõli kasutama hakkas või lisas kvardi sünteetilist õli, kuigi poleks tohtinud, läksid asjad eriti halvaks. Väntvõlli tihendid olid tursunud olekus kulunuks muutunud ja seejärel lõtvunud. Ventiili kaitsetihendid olid paisunud olekus kokku surutud ning peale teistsuguse õli lisamist lekkis kogu süsteem nagu vana inglise ralliauto. Õnneks on praeguseks olukord muutunud – õlitüüpide vahetamise ei tohiks enam probleeme põhjustada. Sünteetilise õliga täidetud karterisse kvardi mineraalõli lisamine ei mõju enam halvasti. Lugege peenikest kirja - paljud turulolevad „sünteetilised“ õlid on tegelikult segud, milles mineraalõli moodustab küllaltki märkimisväärse osa.

Loe veel: Tee ise õpetused