Termostaat - milleks seda vaja, millised rikked esinevad, millal vahetada? 19.11.2008

 Milleks üldse on autol termostaati vaja ? 

 

Termostaati võib tinglikult nimetada ka auto mootori temperatuuri regulaatoriks. Auto mootori jahutussüsteem jaguneb tegelikult kaheks osaks, nimetame neid osasid " väike veesärk " ja " suur veesärk ". Väikese veesärgi moodustab ainult mootori plokk ja suure veesärgi moodustab mootori plokk ning jahutusradiaator. Termostaat paikneb nende kahe veesärgi vahel ja reguleerib seal mootori jahutusvedeliku temperatuuri.
Kindlasti tekkis teil küsimus, et kuidas ta seda teeb ?
Kui te käivitate auto mootorit on jahutusvedelik külm ning termostaadi klapp on suletud ja jahutusvedeliku ei lasta jahutusradiaatorisse. Kui jahutus vedelik on mootori plokis soojenenud juba piisavale tasemele ( reeglina on see temperatuur vahemikus 80-92`C ) siis avaneb termostaadi klapp ja jahutusvedelik suunatakse jahutusradiaatorisse kus toimub vedeliku jahtumine. Nüüd kui jahutusvedelik on juba piisavalt maha jahtunud hakkab termostaadi klapp jälle sulguma ning jahutusvedeliku temperatuur hakkab tõusma. Selline protsess toimub mootoris lugematuid kordi ning sellega tagatakse mootori ühtlane temperatuur.

 

Võimalikud rikked termostaadi töös ?

Peamine rike mis termostaadi töös esineb on see, et termostaat ei avane või ei sulgu.
Juhul kui termostaat ei avane toimub mootori üle kuumenemine ja mootor võib " keema " minna ning juhul kui termostaat ei sulgu korralikult, siis ei jõua jahutusvedelik mootoris piisavalt soojeneda ja eriti talvisel ajal väljendub see selles, et salongi puhutav õhk ei ole piisavalt soe.

 

Soovitus termostaadi vahetuseks

Juhul kui teil tekib vajadus sügis-talvisel perioodil termostaati vahetada, soovitaks paigaldada autole termostaat kus termostaadi avanemine algab kõrgematel temperatuuridel. Tihti esineb juhuseid kus lõuna Euroopast ostetud autodel on mootoris termostaat kus termostaadi avanemine algab juba 75-80´C juures ja talvisel ajal ei lähe meil auto mootor piisavalt soojaks. Meie kliimas oleks soovitatav paigaldada auto mootorile termostaat kus avanemine algaks temperatuutidel 87-92´C.

Loe veel: Tee ise õpetused