Kuna kevad on juba käega katsutav, siis paljud autoomanikud hakkavad uuesti kevadel mõtlema auto heaolu peale. Üheks oluliseks komponendiks auto mootoris on mootoriõli, mida tuleb vahetada regulaarselt.
Kõik meie poolt pakutavad õlid on märtsi lõpuni -10%
Kui tihti peaks õli vahetama?
Mootoriõli vahetusvälba annab mootori ehk auto tootja ja see sõltub kolmest peamisest parameetrist:
Kasutatava mootoriõli kvaliteedist - kõrgema kvaliteediga õli peab kauem vastu. Sünteetilised õlid taluvad ekstreemseid tingimusi mitmeid kordi paremini, kui mineraalsed.
Mootori ehitusest ja seisukorrast - kaasaegses väikese läbisõiduga mootoris vananeb õli aeglaselt, vanas kulunud mootoris kiiresti. Raske on võrrelda mootoreid millede valmimisaastad on näiteks 1980 ja 2000.
Töötingimustest, millistes mootor töötab - kerged maantee tingimused avaldavad õlile väikest survet, sõit linna ummikutes, töö metsas või ehitusplatsil rikub õli oluliselt kiiremini.
Lisaks eeltoodud peamistele teguritele mõjutab õli vastupidavust kütuse kvaliteet - madala kvaliteediga kütuse kasutamisel tekib palju agressiivse loomuga põlemis jääke, mis võivad õli riknemist kiirendada mitmeid kordi. Näiteks diiselkütuste puhul suurendab normist suurem väävli sisaldus happeliste ühendite teket mootoriõlis ja neutraliseerivad lisandid kasutatakse õlist kiiresti ära. Kui õlivahetus välp on sellistes tingimustes liialt pikk, siis võivad happelised ühendid põhjustada mootoris korrosiooni.
Lühidalt kokkuvõttes tuleb õlivahetusvälpa suhtuda kui muutuvasse suurusesse. See tähendab, et mida rohkem on mootor kulunud ja/või mida raskemates tingimuste mootor töötab (metsavedu, ehitusmasinad, taksod jne), seda lühem oleks soovitatav õlivahetusvälp.
Õlivahetusvälbad on väga suure kõikumisega. Sõiduautodel on see sõltuvalt autost ja väjalaskeaastast vahemikus 5 000 - 35 000 km ning veoautodel . Õige väärtuse saab auto kasutusjuhendist. Samuti on kasutusjuhend õige koht õli kvaliteediklassi teada saamiseks.