Reg. number või VIN kood
Otsing peab olema vähemalt 4 tähemärki
Tasuta tarne

Tasuta tarne pakiautomaati kui tellimuse summa on üle 50€

Püsikliendile alati soodne

Alati kõik tooted -10%

Registreeri püsikliendiks
Kui ei tea, siis küsi Monocle
  • info@ladu24.ee

  • 650-6431

  • E - R 10:00 kuni 18:00
    Sind aitavad Carel & Vilja

Kliendiabi Carel Kliendiabi Vilja

Kuidas kontrollida hammasrihma?

Veendu, et mootor on välja lülitatud ja käsipidur on peal. Lase mootoril jahtuda, kui see oli hiljuti töös.

Juurdepääs hammasrihmale:
Olenevalt sinu auto mudelist, võib sul olla vaja eemaldada mitu komponenti, et saada selge juurdepääs hammasrihma kaanele. See võib hõlmata mootori katet, serpentiinrihma ja mitmeid teisi osi. Kui oled jõudnud ligi, otsi üles hammasrihma kate. See on tavaliselt plastikust või metallist ja asub mootori esiosas.

Vaata üle hammasrihma kate:
Kontrolli katet, et näha, kas seal on õli või jahutusvedeliku lekkeid. Lekked võivad kahjustada hammasrihma ja viia enneaegse rikkeni.

Eemalda hammasrihma kate:
Eemalda hoolikalt hammasrihma kate. See võib hõlmata poltide või klambrite lahtikeeramist. Ole ettevaatlik, et mitte murda ühtegi klambrit või kinnitusvahendit.

Visuaalne kontroll hammasrihmast:
Kasuta taskulampi ja vajadusel peeglit, et põhjalikult üle vaadata hammasrihm. Otsi järgmisi kulumise või kahjustuse märke:

Praod või hargnemine:
Kontrolli, kas rihmal on nähtavaid pragusid või kui selle servad on hargnenud.

Läige:
Rihmal peaks oleks kergelt matt viimistlus. Läikiv välimus näitab, et rihm on muutunud kõvaks ja võib libiseda.

Kulumine:
Otsi alasid, kus kumm tundub olevat ära kulunud, eriti hammaste ümber.

Saastatus:
Õli, jahutusvedelik või muud vedelikud rihmal võivad nõrgestada kummi, viies enneaegse rikkeni.

Kontrolli rihma pinget:
Rihm peaks olema kindlalt pingul. Suru rihmale kergelt sõrmega. See ei tohiks liiga palju painduda. Liigne lõtvus või pingul olek võib viidata pinguti probleemile.

Kuula müra:
Kuigi mootori seiskumisel on seda raske teha, ole teadlik hammasrihma piirkonnast kostvatest ebatavalistest helidest mootori töötamise ajal, nagu vurin, vingumine või tiksumine, mis võivad viidata hammasrihma või pinguti probleemile.

Pane uuesti kokku:
Kui hammasrihm tundub korras, pane hoolikalt kokku kõik osad, mida sa eemaldasid, veendudes, et kõik on kindlalt kinnitatud.

Professionaalne kontroll:
Kui märkad hammasrihmaga mingeid probleeme või kui sa pole kindel selle seisukorras, on mõistlik lasta professionaalsel mehaanikul seda kontrollida. Nad saavad kontrollida ka seotud komponente nagu pinguti ja ümbersuunamisrullid.

Sinu autole sobiva hammasrihma leiad kiiresti meie autootsinguga: ladu24.ee

Kuidas kontrollida hammasrihma?