Tasuta tarne pakiautomaati kui tellimuse summa on üle 50€
Alati kõik tooted -10%
Registreeri püsikliendiks650-6431
E - R 10:00 kuni 18:00
Sind aitavad Carel & Vilja
Tasuta tarne pakiautomaati kui tellimuse summa on üle 50€
Alati kõik tooted -10%
Registreeri püsikliendiks650-6431
E - R 10:00 kuni 18:00
Sind aitavad Carel & Vilja
Masinaosade liikumisel üksteise suhtes tekib hõõrdumine. Et vähendada seda hõõrdumist, mis põhjustab masina tõhususe alanemist ning samuti masina kasutusea lühenemist, tuleb luua liikuvate osade vahele õlikile.
On ilmselge, et vajame masinas määrdeõli, milles ei ole mustust ega muid kahjustavaid osakesi. Siinkohal tuleb mängu õlifilter.
Määrdeainest eraldi on õlil ja õlifiltril järgmised ülesanded:
- Jahutamine: hõõrdumisel tekkinud soojuse ja mootorisoojuse imamine ja transportimine.
- Puhastamine: töö käigus tekkinud ning põletusprotsessist ülejäänud kahjustavate osakeste transportimine (filtrisse).
- Tihendamine: silindrihülsi ja kolvirõngaste vahel, simmelrõngad jne.
- Mehaanilise ja põletusprotsessi müra summutamine.
Kui õlifilter ei eemalda kahjustavaid osakesi koheselt määrdeõlist, moodustavad need koos õliga abrasiivse pasta, mille tulemuseks on mootori enneaegne kulumine.
Selle tulemuseks on omakorda suured remondikulutused ja seetõttu kasutab FRAM ka juhtlauset "Maksa praegu veidi rohkem, selle asemel, et hiljem palju rohkem maksta."
Õlifiltrite liigid
Mootori poolt käivitatud õlipump imeb õli karterist sõela kaudu (selleks, et vältida suurte saasteaineosakeste sisseimemist) ja pumpab selle kõikide õlitamist vajavate alade suunas.
Õlifiltrid võivad olla konstruktsiooni järgi kas 'pealekeeratavad filtrid' või ümbrises olevad 'filtripadrunid'. Pealekeeratav filter vahetatakse peale selle kasutusaja lõppu terviklikult välja uue vastu, filtripadruni puhul on vajalik aga vaid padruni vahetamine ümbrises.
Mõlemaid filtriversioone saab kasutada järgmistes konfiguratsioonides:
- Täisvoolufiltreerimissüsteemi filtrid
- Möödavoolufiltreerimissüsteemi filtrid
- Täis- ja möödavoolufiltreerimissüsteemi filtrid ehk kombineeritud filtrid.
Vahel võib juhtuda, et rõhk tõuseb liiga kõrgele ja rõhu reguleerklapp õlipumbas ei avane, mistõttu kas filtritihend või õlifilter surutakse oma pesast välja ja õli hakkab lekkima.
Õlifiltrit süüdistatakse alusetult probleemis, mille põhjustajaks on rõhu reguleerklapp õlipumbas.
Kui mootor ja pump on maha jahtunud (remontimisel), näib, et ventiil töötab taas normaalselt ja see kõrvaldab kõik tõendid probleemi tõelise põhjuse kohta.
Veelgi enam, tagasivooluklapp hoiab ära õli tagasivalgumise filtrist karterisse, kui mootor on välja lülitatud.
Mõningatel juhtudel on olemas ka antisifoonitoru, mis väldib õli nõrgumise sifooni abil filtrist välja, kui mootor on välja lülitatud.
Rõhu vähenemine ja filtri kasutusiga (maksimaalne täitumusmaht) on konstrueeritud vastavalt originaalosa valmistaja nõuetele.
Seega tuleb hoolikalt valida filter, mis vastab nendele tehnilistele andmetele, selle asemel, et valida filter, mis lihtsalt 'sobib' ja mida tavaliselt müüakse madalama hinnaga kui kõrgekvaliteetseid filtreid, mis on kindlaks kasutusviisiks õigesti konstrueeritud.