Õlifiltri vahetamine 31.07.2008

1. Keera vana õlifilter lahti ja eemalda see. Kui filtri tihend on kleepunud mootoriplokile, eemalda ka see. Puhasta korralikult tihendi kontaktpind mootoriplokil.

 

 

 

 

2. Kanna uue õlifiltri tihendile õhuke õlikile.

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Alusta ettevaatlikult uue õlifiltri paigaldamist, rikkumata seejuures filtri keeret. Keera filtrit seni, kuni filtri tihend saavutab mootoriplokiga kontakti. TÄHELEPANU! - vaata eelnevalt filtri pealt või auto hooldusraamatust juhiseid, milline on antud õlifiltri lõplik pingutusmoment.

 

 

4. Vala ettenähtud kogus mootoriõli karterisse. Käivita mootor ja lase tühikäigul töötada orienteeruvalt 1 minut, kontrollides samaaegselt võimalikke õlilekkeid filtri ja mootoriploki kontaktkohas. Kui esineb õlileke, siis tee kindlaks, mis on selle põhjuseks ning kõrvalda õlilekke põhjustaja.

5. Jäta mootor seisma. Kontrolli mootoriõli taset karteris ja veendu, et see oleks maksimum ("FULL") märgini. Vajadusel lisa mootoriõli karterisse.
Kohe pärast õlivahetust võib juhtuda olukord, mida ei suuda seletada ei mehaanikud ega õlivahetust ise tegevad autoomanikud ja see on normaalse õlirõhu taastumine - õlirõhu signaallamp jääb põlema.

Kuigi see pole alati nii, võib põhjuseks olla õlipumba kuivaks jäämine õlivahetuse ajal.
Kui mootorist vana õli välja lasta, võib õli välja nõrguda ka õlipumba tõmbetorust ning ka õlipumbast endast. Valades mootorisse ettenähtud koguse uut mootoriõli, siis selle tulemusena upub õlivõttur õlisse, mille tagajärjel jääb õhk torusse ning pumpa - tekib kavitatsioon ehk tühimik - mis takistab pumbal õliringluse tekitamist ja seega ei teki õlirõhku.
Paljud süüdistavad kohe õlifiltrit õlivoolu takistamises. Kuna "süüdlaseks" peetakse filtrit, vahetatakse filter välja. Mõnikord probleem kaob, sest teistkordse filtrivahetusega lasti süsteemist välja õhk. Loomulikult kinnitab see veelkord paigaldaja veendumust, et viga oli õlifiltris. Asja iva on selles, et viga polnud filtris ja enamus juhtudel on probleemile olemas lihtne lahendus.


Kui pärast õlivahetust jääb õlirõhu signaallamp põlema või näitab manomeeter alarõhku rohkem kui 10 sekundi jooksul, lülita mootor välja, keera õlifilter maha ja kasutades pritsi, pihusta 30-se viskoossusega mootoriõli mitu korda mootoriplokil asuva õlifiltri kinnituskoha avaustesse (see on - avaustesse filtrikinnituskeermega toru ümber, torusse endasse õli pihustada pole mõtet). Järgmiseks sammuks täida filter uue õliga ja pane ta paika. Käivita mootor ja jälgi õlirõhku. Enamusel juhtudest probleem kaob. ÄRA LASE MOOTORIL TÖÖTADA MITTEKÜLLALDASE ÕLIRÕHU KORRAL KAUEM KUI 10 SEKUNDIT! Mõnikord ongi vajalik 10 sekundit ära oodata, et õlirõhk taastuks. Seega - jälgi kella!
Kui eelpoolnimetatud abinõud ei aidanud, keera filter uuesti maha ja aja mootorit ringi kuni õli hakkab mootoriplokis olevatest õliavadest välja jooksma. ÄRA AJA MOOTORIT KORRAGA RINGI KAUEM KUI 10 SEKUNDIT! Kui õli hakkab välja jooksma, keera filter tagasi kohale, vii õlitase mootoris nõutavale tasemele ja käivita mootor. Nüüd peaks õlirõhuga kõik korras olema.

Märkus. Mõnikord saab seda probleemi vältida kui lühendada pisut õli väljalaskmise aega, st. ära nõruta õli mootorist liiga kaua.

Loe veel: Tee ise õpetused